"Tänka fritt är stort, men tänka choklad är än större."

Så gick jag till Willys. Väl inne på Willys insåg jag att det förmodligen är 8:e dagen i rad jag är där för att köpa något onyttigt, såsom godis.
Ståendes vid godishyllan för 8:e dagen i rad började jag skämmas. Tittar mig omkring av förskräckelse, försöker söka av affären så att jag inte stöter på någon som känner igen mig. Men så inser jag att de nog bara är fem personer som jobbar i den där lilla Willys Hemma affären...
Skit också, om det inte är någon annan som känner igen mig så gör ju dem det. Så går "basshunter" förbi, smilar och hälsar på ett sånt där sätt. Och självklart tänkte han "jasså, är hon här igen. Och köper godis som vanligt..."
Smått panikslagen springer jag bort till grönsakshyllan och hämtar en påse morötter.
Jag lastar upp mina morötter och sedan chokladbit efter chokladbit i kassan. Nu känns det mycket bättre. Balanserad kost...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0