Den som ropar på räven



Fick hem en trevlig bunt med brev idag. Mitt i bunten låg det trevligaste av alla trevliga brevet. Från skolan. Såklart.
När jag läste igenom brevet hakade jag upp mig på något. Nämligen " Hög frånvaro ger sämre kunskap...".
En alldeles för allmän slutsats tycker jag. Innebär en högre frånvaro i skolan en sämre kunskap inom allt?
Och vad är kunskap? Hur mäter man kunskapen?
Dessutom har jag sänkt min frånvaro med 18,6 timmar i februari. Och inte känner jag att jag blivit smartare i över huvud taget.



"Det är väldigt trendigt att stoppa korv just nu!"    (Go'kväll)
Bara så du vet...



Kommentarer
Postat av: karin

Jag tänkte först söka till HIK grafisk design :S men sen var jag där och tyckte inte om det >.<! Så jag söker till Norrköping. Som såklart har ännu högre poäng ;P...

lyckligt för dig kanske så pratade jag me ddem på HIK och i princip alla kommer in, eller det är större chans än i Norrköping iallafall :P



Men du måste skicka in arbetsprover! och de går mest på dem, och inte lika mkt på betygen :)

2009-03-20 @ 23:44:25
URL: http://denfors.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0