Och sol går opp och sol går ner.

Idag har varit en sådan där dag då man är förvånansvärt duktig. Det hela började med att jag lagade mat till familjen! Det var självklart mat som jag i vanliga fall inte tycker speciellt mycket om, nämligen fläskpannkaka. Men vem var det sen som åt massiva mängder av pannkakan? Jo, jag såklart.
Kanske var det för att maten på något sätt smakar bättre när man lagat den själv eller så var det på grund av dagens andra insats, de fyra avlastningarna på sopptippen. Ja, där fick jag minsann känna mig som den man jag är. Riktigt macho.
Och som jag såg ut sen, i röd- och vitprickiga gummistövlar och gammelmorfars mekarjacka. Jag känner mig så härligt praktisk och händig bara jag klär på mig mekarjacka. Den är ju själklart blå med svart krage som mekarjackor ska vara.
Det vore något för blondinbella... "Hej allihopa, idag ska jag visa er hur man klär sig som snyggast när man mekar. Ett måste är de prickiga gummistövlarna, mina är från gucci. Sen är det väldigt viktigt att man köper en kvalitéts mekarjacka... För att känna sig vardagsfin är det ett måste att fixa naglarna innan man mekar, mina ska vara superkorta och en fin detalj kan vara jorden under naglarna. Coolt va?"
Nu svävade jag visst bort lite, men i alla fall så tycker jag det är riktigt mysigt att hålla på med vardagliga sysslor som matlagning och trädgårdsarbete. Missförstå mig rätt - inte i stora mängder men sisådär någon gång i månaden.
Fast vänta nu, matlagning är ju inte så farligt. Äta bör man annars dör man, eller hur va de?
Men nu ska jag gå och utföra duktighets-syssla nummer tre, cykla.




Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0