This is my sundown

Hatkärlek. Det är vad jag känner för melodifestivalen.
För inte hinnar jag sakna det då det håller på i evigheters evighet och jag kan inte påstå att jag tycker det är någon vidare kvalité eftersom att det är samma artister och, i princip, exakt samma låtar år efter år.
Trotts att det finns mycket dåligt att säga om melodifestivalen så tycker jag det är trevligare än både jul och påsk tillsammans. Någonstans där, djupt inom mig måste de väl då finnas något som älskar den. Och de skäms jag för, inte lite utan mycket. Men det är väl som mamma säger "livet är för kort för att skämmas och ångra...".
Nåja, årets värsta bidrag tror jag kommer ifrån Caroline af Ugglas, Malena Ernman och Thorleifs, alltså kommer jag förmodligen tycka väldigt bra om just dessa bidrag.
Men mest spännande ska det bli att se Star pilots och Rigo & the topas sound feat. red fox (och va fan har dom fått namnet från?!).
Tillhör inte melodifestivalen den svenska kulturen lika mycket som dalahästar och midsommar egentligen?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0