Det är faktiskt infantilt...




För ett tag sedan lånade jag en helt fantastisk serie på bibblan, nämligen Glappet. Nu vill jag rekomendera alla att se den. Glappet mellan Ellas och Josefins vilja att bli vuxna och självständiga och deras vardag/verklighet förklarar namnet. Jag har blivit så inspirerad att jag nu vill börja skriva ett eget manifest, ni förstår det är nämligen den röda tråden genom serien.
I alla fall så visar den här serien, på ett helt briliant sätt, varför det är så viktigt för flickor/tjejer/kvinnor att bli självständiga, att stå upp för sig själva och att inte ta någon skit. Vi lever i ett patrialkaliskt samhälle, så hur kvinnor behandlas av män är vi väl vana vid nu (betyder absolut inte att det är rätt).
Något som jag därimot förbluffas av är hur kvinnor behandlar varandra. Seriöst, är det ingen annan än jag som är trött på kvinnors skitsnack, hormonsvängningar och feltolkningar?
Ibland blir jag galen! Vad fan är fel med oss? Vad är det för fel på mig?




"Egentligen är det mycket enkelt. Använd ditt förnuft, var modig nog att bruka det. Våga gå din egen väg.
Det är absolut inte den enklaste vägen men den bästa..."


Kommentarer
Postat av: emsi

jag har läst den boken tror jag. för visst är det en bok också?

2009-03-18 @ 23:03:59
URL: http://emsemsems.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0