Now I know what I didn't know

       Vad är meningen med "apetitretare" egentligen?
Igår var hela släkten samlad kring ett långbord på gyllene uttern i Gränna.
Så kommer den urtrevliga servitören med det stora vita leendet ut och serverar ett litet litet vaktellår (om jag inte misstagit mig helt). Vaktellåret var tiogånger mindre än ett kycklinglår och serverades med en skvett kall sås. Jag menar inte att apetitretaren var äcklig, för jag är inte rätt person att döma, men det retade min apetit en aning.
Jag kunde bara se den lilla pippifågeln framför mig och så kändes
 de så absurt att äta detta lilla djur.



Hotellrummen var jätte fina, precis som utsikten. (Även om inte vädret var de bästa)
Så idag på omvägen hem käkade vi grekisk lunch och shoppade loss på Rusta.

    

Nu är det lov och livet leker...







Dagens visa: Jesse Mccartney, Because you live
Bild på vaktel: kustobsar



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0