What am I leaving when I'm done here?

Idag regnade det. Frissregn, japp för håret såg ut som hej-kom-och-hjälp-mig. Sen blev de införskaffning av onödiga saker som halsband, bälte och byxor. Allt för att trösta sig själv i det trista vädret.
Pizza med en god vän skadar ju inte heller...
Idag fick jag ett samtal från ett marknadsundersökningsföretag där jag sökte jobb för ett tag sedan. Jag har fått jobbet.
Nu är det bara så att jag orkar inte med allt. Jag borde lägga min tid på skolan, och inte pendla sju mil bort för att jobba samtidigt. Därför måste jag tacka nej till jobbet vilket känns förjävligt.
När man äntligen får ett jobb man vill, ja då kan man inte ta det.
Men jag har ju redan ett jobb, jag ska nog ta vara på min sista tid i skolan och inte stressa ihjäl mig.
Jag har all tid i världen att jobba sen.






"Var dig själv. Alla andra är redan upptagna."
Oscar Wilde

Godnatt världen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0