Don't know what I will become

Dagens navelludds melodi: Eskobar, Big sleeper

Så kom den riktiga vintern, med snö och kyla. Men för första gången på flera år (och inte är jag gammal, men det är faktiskt år sedan) tyckte jag inte det är pest och pina med snön. Jag tyckte det var skönt! Kanske slipper vi grått regn och rusk i några dagar i alla fall.
Annars har jag gjort absolut ingenting (eller inte så mkt) i helgen. Du vet en sån där helg då man inte byter kläder och sitter framför tv:n, pillar sig i naveln, drar i håret under armarna och äter ostbågar.
Men sen när söndagen kommer får man panik. Vad håller jag på med? Fan va äcklig jag är! Och så duschar man så noggrant att håret tappar färg, man rakar bort stubbet i armhålorna och skrubbar bort navelluddet. Sen smörjer man sig, sminkar sig, kanske till och med lockar håret. Man sätter på sig den fina lilla klänningen och är i princip redo att gå på nobelmiddag.
Men sen, när jag sätter mig vid köksbordet för att äta en helt vanlig söndagsmiddag, kommer den riktiga Sofia tillbaka till mig. Vad håller jag på med? Vem fan gör jag mig fin för? Sminket känns som en mask över ansiktet, armhålorna kliar medans håret sakta växer ut igen och klänningen, ja för det första är den ju för liten och för det andra så gillar jag ju inte ens pluttinuttiga plagg! Och som jag sitter där och äter på min blomkål längtar jag mer och mer tillbaka till navelludd och ostbågar.

 Fan, finns de inget mellanting?






Kommentarer
Postat av: Linus

tack för din kommentar, men vem är du? =)

2008-11-25 @ 10:37:57
URL: http://www.linusloquis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0