I rummet bredvid mitt sjunger en tokig dam.

Så blev det midsommar ännu en gång. Idag har jag haft sommarkänslor, kanske är det för att solen visade sig mer än vad den gjort de senaste dagarna. Eller så var det på grund av musikens effekter, har haft stereon spelandes sen jag vaknade. Allan Edwall, Cornelis Vreeswijk och Stefan Sundström. Det är äkta sommar.
Min söta lilla bror fick spratt, han var tvungen att ha smultron. Då var det bara att börja plocka.


himlans nöjd med denna bilden faktiskt...

"och lilla bäcken mot älven rinner
och älven rinner mot stora hav
och aldrig någonsin mer du finner
var lilla bäcken blev av"




"Nu är den sköna sommarn här
med lust och fägring stor
och bruna ben och tunna skor
och mesen som i holken bor
och doft av hägg och kaffekask
och burken full av mask"

Musik: Allan Edwall, Den lilla bäcken och Årstider
Cornelis Vreeswijk, Turistens klagan

Kommentarer
Postat av: Soph

Hoppas du fick en fin midsommar :)



Tack för den fina kommentaren om mina illustrationer :)

2008-06-20 @ 21:35:23
URL: http://soph.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0