Titta mamma, det är gud!

Idag när jag satt på det mysiga pendeltåget till min kära moder hände något fantastiskt. Jag tittade upp mot den djupblå himlen och där, mitt över oss, visade sig ett moln. Ett moln med näsa, ögon och mun. Till en böjan såg molnet trevligt och ödmjukt ut. Molnet gav mig budskapet "Do you dream to much?".
Ljudet kom från ipoden men jag är säker på att budskapet kom från molnen, jag dagdrömmer nog alldeles för mycket. Efter några minuter tittade jag upp mot molen igen. Nu såg molnet surare ut.
Då tänkte jag på alla jag gjort besviken den senaste tiden. Det blev många. Kanske var det dom som försökte föra fram ett budskap?
"The bible didn't mention us"  plötsligt kom det till mig, en en gång via den sköna musiken i min ipod.
Det var Gud. Gud talade till mig. Uppenbarade sig i molnen.
Men Gud var inte besviken på mig som jag förväntade mig. Bara välkomnande och barmhärtig.
Gud älskar alla, även dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0