mambo number five

Idag har jag gått runt och sjungt på en helt enormt bra låt som var väldigt hipp för några år sedan. Men jag kom ju såklart bara ihåg en liten bit av låten:
"A little bit of Monica in my life
A little bit of Erica by my side
A little bit of Rita is all I need
A little bit of Tina is what I see
A little bit of Sandra in the sun
A little bit of Mary all night long
A little bit of Jessica here I am
A little bit of you makes me your man"

Så som du kanske förstår hade jag en ganska jobbig dag.

The groomsmen var riktigt bra, med lyckligt slut och allt ihop. Det stod att filmen var en komedi, detta skulle jag dock vilja ändra till drama eller kanske dramakomedi.
Jag var verkligen tvungen att städa idag med. Fy fan. Om man gillar att städa måste det vara nåt fel på en.  Vissa har ju i och för sig ett kontrollbehov som gör att dom liksom "måste" städa. Ett ypperligt exempel på detta är min kära styvmor. Idag dammsugade hon tre gånger och hon håller fortfarande på och dammar. Hon dammar listerna i vardagsrummet och trappan. Jag skulle nog vilja säga att städning är det ända vi bråkar om här hemma. Jag är ett fall för Rent hus medans om man går ut i köket, där styvmodern har städat, kan man äta mat från golvet.
Det är formodligen ångest hon försöker städa bort. För det märks faktist när hon mår bättre - att hon inte städar lika mycket. Jag är väl tvärtom då. Jag städar inte alls när jag har ångest men när jag mår bättre så är det fräshare på mitt rum.
Hur ser din städvana ut?

Kommentarer
Postat av: Omnia, Kris, tomtebloss eller vad jag nu kan bli kallad

haha,men du städar ju jämt!!

2008-06-10 @ 22:55:39
URL: http://omniashjarta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0