Sluta urinera i din soptunna

Jag satt och målade staketet när det kom fram en liten gubbe och började prata. Han började att prata om att vädret var fint och att staketet nu ser mycket bättre ut. Men helt plötsligt, som från ingenstans.
-Jag var i konsentrationsläger i sex år. Jag kom dit när jag var tretton.
Vad svarar man på något sånt? Det ända jag kunde komma med var:
-Jaha, ojdå...
Efter att ha frågat hur mycket jag tjänar i timmen gick han. Då dyker det upp en dam som nyfiket frågar:
-Pratade han om konsentrationslägret?
-Ja.
-Ja, det gör han jämt!
I detta grannskap märks det väl att alla vet allt och lite till om alla andra. Frågan är väl dock hur mycket av deras kunskap som verkligen stämmer...
Sen bar det i alla fall av till stan där jag träffade min lilla söta emo-vän Emil. Vi satt där på stan några timmar och pratade, ja till och med så länge att mina föräldrar ringde och frågade var jag håller hus (dom som aldrig bryr sig i vanliga fall). Och så köpte Emil en "pamela" t-shirt på jack ååh jones.
På cykelturen hem fick jag en väldigt trevlig förfrågan:
- Är du sugen på lite kuk?
En så duktig flicka som jag är tänker "man ska vara trevlig mot alla sina medmänniskor vare sig dom är onda eller goda". Och svarar sedan:
- Nej tack!
Men snälla, nej tack, kom igen. Det hade vart skönare att be dom dra åt barrskogen. Kanske är det barrskogs-reaktionen de ville åt och sådana fall gjorde jag rätt. Hoppas på det.


Är ju såklart tvungen att lägga upp de fulaste bilderna jag tog idag. hmm lite som bilddagboken.

Dagens melodi: Smashing pumpkin, Today

"Today is the greatest

day I've ever known
Can't live for tomorrow
Tomorrow's much to long
I'll burn my eyes out
Before I get out
I wanted more
Than life could ever grant me"

Kommentarer
Postat av: Alexis

jag har också pratat med honom!!:-O när vi hade orientering så stoppade han mig å pratade om de:-O! de e nästan lite läskigt:/

2008-06-28 @ 11:52:35
URL: http://alexish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0