They crash around me

Så var semestern över och det var bara att gå tillbaka till den mycket illaluktande källarlokalen och börja jobba igen.
Jag har spenderat sex nätter i en etta i Stockholm (hornstull). Men min mor. Inte en av de bästa upplevelserna jag haft. Vi har nämligen en tendens att gå varandra på nerverna 24 timmar om dygnet... men jag har bitit ihop, varit stark. Något som min moder dock inte lyckats så bra med!
Trotts våra dispyter fick vi en hel del gjort. Vi var i gamla stan, på moderna museet, shoppade på drottninggatan och "chillade" i kungsträdgården. Och självklart blev en del tid spenderad på tunnelbanan.
En dag när vi satt där påväg till Mörby (egentligen t-centralen) kom en man in med sina två småbarn sittandes i samma vagn. Barnen började gnälla eftersom att de inte fått någon choklad, då kom pappan på en väldigt bra idé - att hota sina barn. "Vet du vad som händer med olydiga barn? Många föräldrar lämnar bort dom till andra personer, okända stygga människor."
Faktum är att barn under femton har svårt att förstå sarkasm så det funkar väldigt bra på en fyraåring!
Ett annat nöje var att kolla på film, det blev en del film eftersom att jag väntade ut mammas migränbesvär varje dag. Då kommer jag till en annan historia... Det låg en indisk resturang runt hörnet där det jobbade en ganska jobbig man, han stod nämligen utanför och bad oss komma in och äta verje gång vi gick förbi.
Så en kväll tittade jag på Bombay Dreams, det finns en scen där karaktärerna äter på en indisk resturang och jag upptäckte snart att mannen som serverade var den samma som han på den indiska resturangen runt hörnet.
När vi nu ville träffa denna servitris och berätta att vi sett honom i filmen, tror du han jobbade då? Nejdå.
Men så kan det vara.






Kommentarer
Postat av: Kris

Ah!! :D Jag tog också kort på Kungstrådgårdens tunnelbana, snacka om att de skiljer sig åt!

2008-07-22 @ 23:28:15
URL: http://omniashjarta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0