Lite mer diffust

"Jag har ingen plan,
jag märker det när jag lämnar min lägenhet, att jag inte har någon klar plan men inte heller en oklar plan.
Det är blankt"





Tänkte på något jag hörde Solja Krapu säga härom dagen.
"Att vi gör allt det där onödiga, som att skriva en dikt eller hålla på med kost bara för sin egen skull, är det som skiljer oss från andra djur. Det gör oss till människor."
Det låter sant. De flesta andra djur lever livet endast för att överleva, vilket låter lite konstigt, men hur många djur gör något för njutning?
De parar sig, äter, bajsar. Allt för dess nästa generation. Man får en självklar mening med livet, kanske gör det livet enklare. Men också tråkigare?
Jag vet inte hur jag vill ha det.

 (Jag skulle vilja vara denna grymma flicka för en dag: Beatboxing)

Dagen melodi:  I kissed a girl, Katy Perry

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0