Why is life such an issue in your mind?


Efter två lussebullar, en jättestor ostmacka och alldeles för mycket information blir man mätt, proppmätt.



Dagens miss går till svt, för att dom sänder ett så dåligt program som Halal-tv. Fy skäms på svt.
Grundeidén är nog god men resultatet är fruktansvärt. Det borde sluta sändas NU. Det är nästan som om svt ville späda på våra fördomar om muslimer ännu lite mer.
Programledarna tar inte upp relevanta problem och ifrågasätter aldrig sig själva. Jag vet att, förmodligen, ingen av dem som läser min blogg bryr sig ett piss. Men de är ändå viktigt att man gör det. Sverige är inte perfekt - långt ifrån. Vi är generationen som har chansen att skapa förändring.
Nej nu lät jag som en politiker igen, dags att gå och lägga sig.



Dagens (mycket intressanta) fakta: Kroppens största organ är.... trumvirvell.... HUDEN!
Huden har en yta på nästan två kvadratmeter (!) och skyddar oss från bakterier, hjälper till att hålla kroppstemperaturen och är ett stort sinnesorgan (såklart känseln).
Huden har tre lager; överhuden, läderhuden och underhuden.
(och allt det där har jag i huvudet! fantastiskt)

Bilden: flodhäst från Mongabay

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0